Joshué Pérez Rastelli (Investigador principal en Tecnalia Research & Innovation)
Soy Ingeniero Electrónico por la Universidad Simón Bolívar, Caracas – Venezuela, 2007. Máster en Electrónica y Doctor en sistemas de control y automática por la Universidad Complutense de Madrid en 2009 y 2012, respectivamente. Desarrollé mi tesis doctoral, titula:“Agentes de control de vehículos autónomos en entornos urbanos y autovías” en el CSIC (Madrid) y la Universidad Politécnica de Madrid, en el marco del equipo AUTOPIA, donde recibí el premio del Comité Español de Automática (CEA) a la mejor tesis en control inteligente en 2012. He realizado estancia de investigación de 6 meses en el The Intelligent Control Systems Laboratory, de la Universidad de Griffith (Brisbane-Australia, 2010). He realizado una estancia de 3 meses en 2011, y trabajado como investigador post-doctoral en INRIA (París, Francia) entre 2012 y 2015. Desde hace casi 7 años, dirijo el grupo de conducción automatizada, y reciente las líneas tecnológicas del AN de Movilidad en la unidad de Industria y Movilidad en Tecnalia. Soy Editor asociado del IEEE IV, IEEE ITSC y el IEEE ICVES, además de la IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine. También soy profesor invitado por la Universidad de Tours (Francia), en Sistemas inteligentes y normas de automóviles, y de la Universidad de Deusto. Tengo más de 180 publicaciones científicas relacionada con conducción automatizada, ADAS y maniobras cooperativas. He dirigido 7 tesis relacionadas, en la Ecole de Mines de Paris y la UPV. Actualmente, dirijo otras 5 tesis con la Universidad del País Vasco.
Ingeniari Elektronikoa naiz Simon Bolivar Unibertsitatean, Caracas – Venezuela, 2007. Elektronikan Masterra eta Kontrol Sistemetan Doktorea eta Automatikan Madrilgo Complutense Unibertsitatean 2009 eta 2012an, hurrenez hurren. Nire doktore-tesia garatu nuen, izenburu honekin: Ibilgailu autonomoak kontrolatzeko agenteak hiri-inguruneetan eta autobietan, CSICen (Madril) eta Madrilgo Unibertsitate Politeknikoan, AUTOPIA taldearen esparruan. Bertan, Automatikako Espainiako Batzordearen (CEA) saria jaso nuen, 2012an kontrol adimenduneko tesi onenarena. 6 hilabeteko ikerketa-egonaldia egin dut Griffitheko Unibertsitateko (Brisbane-Australia, 2010) The Intelligent Control Systems Laboratory-n. 3 hilabeteko egonaldia egin dut 2011n, eta doktoratu ondoko ikertzaile gisa lan egin dut INRIAn (Paris, Frantzia) 2012tik 2015era. Duela ia 7 urtetik hona, gidaritza-talde automatizatua zuzentzen dut, eta berriki, Mugikortasuneko ANren linea teknologikoak zuzentzen ditut Tecnaliako Industria eta Mugikortasuneko unitatean. IEEE IV, IEEE ITSC eta IEEE ICVESeko editore elkartua naiz, IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine-z gain. Tourseko Unibertsitatean (Frantzia) eta Deustuko Unibertsitatean gonbidatutako irakaslea naiz, Sistema adimendunak eta automobilen arauen arloanz. 180 argitalpen zientifiko baino gehiago ditut, gidatze automatizatuarekin, ADASekin eta maniobra kooperatiboekin lotuak. Erlazionatutako 7 tesi zuzendu ditut, Parisko Ecole de Mines-en eta EHUn. Gaur egun, beste 5 tesi zuzentzen ditut Euskal Herriko Unibertsitatearekin.